Du får ikke succes, før du har set verden gennem dine kunders øjne.

 

Du skal kende dine kunder i dybden. Du skal have sat ansigt på. Kende deres udfordringer, målsætninger, indvendinger, hvilken avis de læser – og hvorfor.

Det gør du med udvikling af personas og skaber dermed det bedste fundament for:

  • Målrettet og segmenteret kommunikation
  • Optimering af kunderejsen
  • Forretningsudvikling

Vi går analytisk til værks og får defineret både de hårde og bløde data. Konkretiseret indhold, produkter og services der vil skabe værdi i den enkelte købsfase. Fra fasen, hvor de endnu ikke kender din virksomhed – til de har købt dit produkt og skal påvirkes til at blive ambassadører.

Vil du vide mere? Se de typiske spørgsmål eller Kontakt os her >

Typiske spørgsmål om personas

Tryk på ikonet til højre for at åbne og lukke spørgsmål/svar

Hvad er en persona?

En persona er en fiktiv person, som er repræsentativ for din målgruppe. En persona udvikles på basis af adfærd, data og observationer. At få sat ansigt på persona, giver dig bedre mulighed for at udvikle målrettet kommunikation, nye produkter og services.

 

Er det ikke nok at arbejde med målgrupper?

Det er et must at have styr på, hvem dine kunder er, og hvordan du kan skabe værdi for dem.

Når vi arbejder med personas, er første skridt altid at få udviklet eller opdateret en grundig målgruppe beskrivelse. Her får vi slået fast:

  • Hvem dine kunder er
  • Hvilke medier dine kunder befinder sig på
  • Hvad de gerne vil have fra dig
  • Hvilke funktionelle og emotionelle behov der skal tilfredsstilles for, at de vil vælge dig som leverandør
  • Hvornår og hvordan du skal kommunikerer til dem

Det er i nogle tilfælde nok.

Men vil du virkelig skabe resultater og få indsigten, der kan hjælpe dig med både produkt- og forretningsudvikling, så skal du endnu dybere.

Vi skal have sat navn og ansigt på dine kunder.

Vi skal kende dem i dybden. Deres udfordringer. Målsætninger. Indvendinger.

Vi skal vide hvilket indhold, produkter og services, der vil skabe værdi i den enkelte købsfase. Helt fra hvor de endnu ikke kender din virksomhed – til de har købt dit produkt og skal påvirkes til at blive ambassadører.

Vi skal påvirke dem positivt til at fortælle din version af historien om din virksomhed.

Hvordan arbejder beCORE med personas?

Jo dybere du kender dine kunder. Jo bedre resultater kan du skabe.

Vi analytisk til værks med både big- og small data, som en af de vigtigste faktorer. Vi skal ikke kun have fat i Google Analytics, dine salgstal og observationer på dine kunders adfærd. Det er også dine kolleger på tværs af organisationen, der skal involveres – og selvfølgelig dine kunder.

Vores proces er i fire trin:

  • Analyse
  • Udvikling
  • Implementering
  • Opfølgning/justering

En simpel, men grundig proces, der sikrer dig, du står tilbage med nogle konkrete og gennemarbejdede værktøjer, der er nemme at implementere i hverdagen og organisationen.

Udover at beskrive og kende din persona i dybden, får du blandt andet også defineret:

  • Nye tiltag og produkter der giver dine kunder værdi
  • Dine primære budskaber
  • Indholdet der skaber værdi for den enkelte persona i de tre købsfaser (opmærksom, overvejende og besluttet)

Vil du vide mere? Skriv til rikke@becore.dk

Du skal også høre sandheden fra vores kunder

Selvom du sagtens kan tage vores egne ord for gode varer.

Sæsonkort er en vigtig produktgruppe for BonBon-Land, da det er via denne kanal at vi især henter vores mange lokale gæster.

Vi indgik derfor et samarbejde omkring et nudging projekt der havde til formål at hæve salget af sæsonkort. Opgaven gik på at – via adfærdsdesign – at hjælpe os med at optimere de mange kontaktpunkter vi har til vores gæster – både online på vores hjemmeside og købsmodul samt i parken via en lang række POS.

Rikke gik analytisk til værks – både ved hjælpe af en masse statistik og data, vi gav dem samt ved at besøge forlystelsesparken og iagttage hvordan vi anvender POS, samt tale med vores ansatte og gæster. Det kom der en spændende rapport ud af som Rikke gennemgik med os. Rapporten indeholdt ikke mindre en 30 små og store forslag til, hvordan vi kan optimere vores kommunikation omkring sæsonkort overfor vores gæster.

Vi har tidligere arbejdet sammen med beCORE omkring social media strategier, digitale checks, udarbejdelse af personaer etc – og for disse såvel som for nudging projektet er det min oplevelse af de bare leverer varen – hver gang.

Til forskel fra mange andre er de meget kommercielt tænkende – så alle forslag og ideer har altid udgangspunkt i, hvordan vi skaber et større salg, får flere leads etc.

De er super hurtige til at sætte sig ind  i kundens situation og problemstilling, og har altid leveret målbare resultater. De får fem stjerner herfra 😉

Mette Rasmussen

Salg og marketingchef , BonBon-Land

Efter tidligere erfaring og rigtig godt samarbejde med Rikke og Katrine, valgte vi at  beCORE skulle hjælpe os videre på vores digitale rejse med Finax nye DNA.

beCORE er rigtig effektive og hurtige til at sætte sig i kundernes sted og behov. Det har for os haft stor betydning, at vi med en kort deadline har kunne overdrage hele Facebook community management for Finax – Når du elsker at bage, til beCORE. Forinden udviklede/opdaterede beCORE vores strategi, udviklede personas og lavede effektive contentplaner.

beCORE har allerede skabt flotte resultater. Vi kan tydeligt se en øget trafik til vores nye univers finax.dk, en højere klikrate og øget rækkevidde på content.

Jeg/vi kan klart anbefale beCORE, de er ikke bare dygtige, men også utrolig sjove og søde at arbejde sammen med, og de er der altid hvis man har brug for lidt sparring.

Lisbeth Wassmann

Marketing Innovation Manager Retail, Valsemøllen/Finax

Vil du have flere ord på hvordan vi arbejder? Læs flere referencer her >

beCORE ApS  –  Æblelunden 1, 4600 Køge  –  tlf: 22738767  – Mail: kontakt@becore.dk – CVR: 37607037